söndag 9 december 2012

Vart tar tiden vägen?

Kom hit för 8veckor sedan (2månader)... Känns inte som om jag varit här så länge, tiden har gått så fort! Om 2veckor den här tiden så har mitt flyg just startat från JFK airport och kl12 imorgon(finsk tid) så skulle jag vara framme i Helsingfors - Vanda flygfält. Ush får nästan en klump i magen.
Jo såklart jag vill hem, har väldigt ledsamt efter alla där hemma. Men tillika så vill jag inte lämna den här underbara platsen.. Tänk om jag aldrig mera åker hit? Älskar det här landet! Skulle nästan kunna flytta hit, haha! Nej men det blir nog skönt att slippa hem. Inga brandbilar/ambulanser/polisbilar som tjuter mitt i natten så man vaknar, inga konstiga språk som man inte förstår(nej dom pratar inte bara engelska här, även mycket spanska och annat eftersom här bor många människor från andra land är Amerika), man behöver inte vara "rädd" då man går ute då det är mörkt, haha finns mycket!
Måste lägga till på min "must do lista" att resa hit någongång i framtiden då jag har tid och pengar. Och till er alla som läser det här så kan jag säga att det här landet är värt att resa till, så annorlunda och spännande. :-)

Nu ska jag börja sova efter att ha predikat om allt möjligt, GODNATT

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar