lördag 1 december 2012

chinatown

Idag har jag ledig dag. SKÖNT! Första gången sen jag kom hit till USA som jag har haft ledig dag :) Eller förstås har jag ju hjälpt lite till med att sköta om lilla småkusinen min. Ska senare också ta hand om henne ett par timmar då hennes föräldrar vill fara ut och äta och sånt på tumanhand. Dom har inte haft tid för varandra sen i början på sommaren så nu får dom chansen att göra något kul tillsammans då ingen av dom har jobb idag :)

Imorgon ska jag åka iväg till Brooklyn Bridge och gå över den. Därifrån far jag vidare till Chinatown :) Skulle egentligen redan för många veckor sen åka till Chinatown men det har inte funnits tid att åka iväg. Skulle också åka iväg ett varv till Chinatown då när min pojkvän och hans familj var här i New York, men då hade vi ju magsjuka så kunde inte åka med. Dom sa att det var en slummig plats som nog inte är så värd att besöka, men jag tror att bara man har med sig någon som känner till platsen och kan visa runt dom "bättre" ställena så är det nog säkert en sevärd plats :) Hoppas på det i alla fall.
Får se hur det går. Ska försöka ta mycket bilder som jag sen kan lägga upp här på bloggen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar