lördag 8 december 2012

Recept på sallad

Lagade just en jätte god sallad + salladsdressing :)
Sallad är ju inte alls svårt att göra. Men tänkte att jag skulle dela med mej av ett recept eftersom jag tycker att det blev jätte gott.

Sofias Recept.
Portion för 1person.

Sallad - ta så mycket sallad som du vill ha (jag hade en färdig salladsmix)
1 tomat
1/2avokado
Gurka

Skär upp allt i små tärningar och lägg i en skål

Dressing
1vitlöksklyfta
ca 1tsk olja
ca 1tsk balsamico
salt
peppar

Hacka vitlöken i småsmåsmå bitar. Lägg allting i en liten skål (själv lade jag allt i ett litet glas), tillsätt så mycket salt & peppar som du vill ha (egentligen så följde jag inte något recept eller mått utan jag hällde i lite olja och balsamico och smakade på dressingen och experimenterade med alla ingredienser tills jag tyckte att den blev god.) Blanda om allting. Häll sedan dressingen över salladen och blanda om salladen. Låt stå i kylen ca30minuter så att allt ska dra ihop sig. Bon Apetit!

Själv hittade jag lite fisk som jag åt med salladen. MUMS!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar