fredag 30 november 2012

prat om allt möjligt.

Imorgon är det lillajul. Pratade tidigare idag med mamma och hon sa att dom imorgon ska till min mommo och moffa och äta julmat.. Gissa om jag blev avundsjuk!?
Julmat hör till det bästa som finns. Hemma brukar vi bara ha fisk på julen, t.ex. rökt, gravad, kallrökt, sill, romm(min kärlek), rökta räkor ja allt som man kan tänka sig göra av fisk. Brukar även ha många olika sorters fiskar och aah, det börjar vattnas i munnen på mig då jag tänker på hur gott det är. 
Sen dagen efter jul brukar vi alltid fara till mommo och mofa och äta hela julmiddagen pånytt. Då äter vi alla kötträtter och olika lådor och sånt :) Mums!

Bilder från förra årets julbord.

Imorgon får man öppna första luckan i julkalendern.. Har ingen riktig julkalender i år utan istället fick jag en Fazers blå chokladplatta som jag skulle öppna första luckan(äta första biten) den 23.11. Ojjnejj kom just på att jag inte har ätit en enda bit ännu, haha. Konstigt eftersom jag älskar just den chokladen.

För att byta samtalsämne så börjar jag få panik över hur jag ska få hem alla mina saker härifrån.. Har säkert 10ggr så mycket kläder här nu än när jag kom hit.. Nåja får väl lämna kläder här som jag inte "orkar" släpa med mig hem. Ett par jeans fick iaf ett stort hål så dom ska jag lämna här. Men sen igen så lovade min farmor att jag skulle få köpa ett par nya jeans (har ännu inte köpt) som hon skulle betala så det blir liksom plus minus noll.. Ääh dumma jag. Varför lär jag mig inte att jag inte behöver köpa nya kläder så länge jag har mina gamla kläder kvar?!
När jag kommer hem så tänker jag storstäda mitt klädskåp och slänga iväg allt som jag inte använder.

Här är lite annat än kläder som jag har köpt. Och nej jag har inte kunnat redigera bilderna eftersom det har blivit något virus i programmet där jag brukar redigera dom (på tal om redigering så har jag inte redigerat en bild som jag har lagt hit på bloggen under den senaste månaden, haha).

Haha, söta hörlurar.

Snygga knappar till telefonen. En av stickersena fattas eftersom den är på min telefon, hehe.

Supersöta örhängen! Var rejält nersatt pris så jag vågade köpa.

Ännu mera söta örhängen.

Min MK väska.


Jo och förrästen så har jag börjat få jätte ledsamt efter allt och alla där hemma i Hangö.. Älskar känslan då det har snöat och man kan gå ut gå då man ser alla härliga snöhögar och sånt. Här finns ingen snö och kommer troligtvis inte komma att komma någon snö heller under den tiden som jag är här. Och så har jag ledsamt efter min familj och vänner och pojkvän. Vet inte men mittiallt fick jag jätte ledsamt efter allt.. 
Nåja ska tänka som så istället att jag "bara" är kvar här i USA i 24dagar, sen slipper jag hem och träffa alla. Kanske jag aldrig mera får en sån här chans att resa någonstans och upptäcka andra delar av världen, så ska inte tänka på dom där hemma nu utan ska njuta av den sista tiden som jag spenderar här med mina släktingar :)

Nu väntar jag på att maten ska bli färdig, sen blir det lite kvällsgott!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar